26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Wszystkie polskie porty zamknęły ubiegły rok zyskiem; przeładowano w nich niemal 150 mln ton - poinformował podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Firma przeładunkowa Bulk Cargo – Port Szczecin, operująca w portach Szczecin i Świnoujście, ma za sobą niezły rok. Ze względu na nowe inwestycje wkrótce jednak wyniki firmy mogą być jeszcze lepsze.
Największe w Europie morskie porty energetyki wiatrowej zrzeszone w Offshore Wind Port Alliance chcąc rozszerzyć współpracę na wschód przyjęły do swego grona porty Szczecin-Świnoujście. List intencyjny został podpisany w Szczecinie 2 lutego br. podczas wizyty w Polsce króla Danii Fryderyka X.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
Po zakończeniu montażu i przejściu niezbędnych testów, jak i procedury odbioru technicznego, z dniem 1 grudnia odbyło się oficjalne przekazanie do eksploatacji suwnicy STS w DB Port Szczecin. Ma to zapewnić zwiększenie wydajności przeładunków coraz większych statków przybywających do szczecińskiego portu.
Przyjmowanie coraz większych, coraz liczniej przybywających do szczecińskiego portu statków wiąże się z potrzebą zwiększenia wydajności przeładunków kontenerowych. W związku z tym spółka DB Port Szczecin kupiła za 40 milionów suwnicę do rozładunku kontenerów, która ma zapewnić sprawność wykonywanej pracy. Teraz może realizować swoje obowiązki zgodnie z przeznaczeniem.
19 września w szczecińskim porcie odbyła się konferencja prasowa. W jej trakcie m.in. zarząd portów poinformował o postępie prac realizowanych w ramach inwestycji toczącej się w Kanale Dębickim. O tym projekcie, jak i o pozostałych zadaniach inwestycyjnych rozmawiamy z Krzysztofem Urbasiem, prezesem Spółki.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie (I Etap). Z kolei istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany i pogłębiany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
DB Port Szczecin na początku lipca zyskał elementy suwnicy kontenerowej typu STS, której składanie trwa w dalszym ciągu. Za pomocą mediów społecznościowych port pochwalił się dotychczasowymi efektami prac.
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii